K&H STEM pályázat benyújtási határidő meghosszabbítva!
A K&H STEM pályázat benyújtási határidejét 2024. november 17., 23:59-ig meghosszabbították.
A K&H STEM pályázat benyújtási határidejét 2024. november 17., 23:59-ig meghosszabbították.
Tavaly indult útjára az
Elfeledett Soproniak Alapítvány Színek és Rétegek – Műemléki helyreállítások
Sopronban 2017–2023 című kétnyelvű kiállítása, amely az elmúlt években
Sopronban felújított mintegy 80 műemlék épületegyüttest és homlokzatot mutat
be. Több helyszín után a vándorkiállítás november 11-éig a Pécsi
Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán (PTE MIK) tekinthető meg, ahol –
mint minden állomáson, kiállítási helyszínen – egy, az adott városban zajló
műemléki helyreállításokat vagy a helyi építészek által máshol megvalósított
alkotásokat bemutató szakmai konferencia is kíséri.
A PTE Műszaki és Informatikai Kar (PTE MIK) hangsúlyos részvételével és a szervezésben való közreműködésével
rendezte meg idén Balatonfüreden az INFOTÉR Egyesület az infokommunikációs
szektor legnagyobb rendezvényét, a 15. INFOTÉR, valamint az első „Építésügyi,
Stratégiai, Innovációs és Digitalizációs” INFOTÉR ConTech Konferenciát. Ez
utóbbi a jövőben egy olyan hiánypótló esemény kíván lenni, ahol az építésüggyel
foglalkozó kormányzati, közigazgatási – iparági és civil szereplők, a
nemzetközi jó gyakorlatok fejlesztői-ismerői, valamint az oktatási-kutatási
szektor képviselői – egy helyen, egymással közvetlenül kommunikálva tudják
előremozdítani az építőipar fejlődését. A pécsi műszaki kar a következő években
a felsőoktatási intézmények jelenlétét kívánja tovább erősíteni a rangos
szakmai rendezvényen.
Az Afrika és Európa közötti együttműködés a Föld-megfigyelés (EO)
területén évtizedes múltra tekint vissza. Az Európai Űrügynökség EO for Africa 2024
szimpóziumot rendezett az Afrikai Unió Bizottságával (AUC), az Afrikai
Környezeti Távérzékelési Szövetséggel (AARSE), az Európai Bizottsággal (EB), az
Európai Meteorológiai Műholdak Hasznosításának Európai Szervezetével (EUMETSAT)
és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatallal (NASA) partnerségben. A
szimpóziumra az Európai
Űrügynökség olaszországi központjában került sor.
Mikle Baráth Erzsébet 1974-ben végzett a Pollack Mihály
Műszaki Főiskola építőmérnök szakán, szakmai pályafutását végigkísérte a
pollackos szemlélet. Ugyan ma már nyugdíjas, de szeretett szakmájától, amely
annyi sikerélményt adott neki, ma sem tud megválni.
A PTE Műszaki és Informatikai Kar hangsúlyos részvételével rendezték meg október 15-17. között Balatonfüreden a 15. INFOTÉR és az első INFOTÉR ConTech Konferenciát.
Új képzések, kurzusok, tananyagok fejlesztése által a
fenntarthatóság egyetemi oktatásba való beépítését célozta meg a most lezárult
Join Rise nevű projekt, amelyet a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai
Kara (PTE MIK) a burgosi, a delfti és a dublini egyetemekkel partnerségben
nyert el. A hároméves Erasmus+ együttműködés arra keresett és talált megoldást,
hogy mit lehet tenni egy élhetőbb épített környezetért, és miként lehet erre az
oktatókollégákat, illetve az egyetemi hallgatókat fogékonnyá tenni. Már
kipróbálható az a virtuális tanulási platform (VLP), amely diákoknak,
oktatóknak és tantervfejlesztőknek biztosít oktatási forrásokat, így az
ENSZ által egyhangúlag elfogadott 17 fenntartható fejlődési célhoz
kapcsolódó oktatóvideókat, kvízeket és interaktív tartalmakat.
Pályázati cél: A program keretében a leszakadó, nehézségekkel küzdő térségek problémáira fókuszáló, 12-24 hónap időtartam alatt végrehajtható és legfeljebb 800 ezer euró projekt-költségvetésű projektek megvalósítására nyílik lehetőség. A pályázatok értékelését és a támogatási döntést követően a projektek megvalósítására 2025. második felétől kerülhet sor.
Pályázati beadási határidő: 2024. december 10.
A PTE Műszaki és Informatikai Kara három éves Erasmus+
projekt keretében együtt dolgozott a University of Burgos (Spain), Trinity
College Dublin (Ireland), és a DELFT University of Technology (Netherlands)
egyetemekkel. Ez a kezdeményezés, hivatalos nevén Join-Rise (Joint
Development of Innovative Blended Learning in STEM Curricula Based on SDGs) az
alkalmazkodó, befogadó és fenntartható képzést, a felsőoktatás átalakítását
tűzte ki célul az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak (UNSDGs) a STEM
tanítási gyakorlatba való integrálásával.