Tanulmányi ügyek
Ezen az oldalon a tanulmányi ügyeid menetével kapcsolatosan olvashatsz információkat.
FONTOS: Az alább említett folyamatok leírásai még változhatnak a COVID-19 koronavírus helyzet miatt vagy kari döntés hatására így érdemes többször visszalátogatni az oldalra, hogy a legfrissebb adatokat lásd.
NEPTUN:
A NEPTUN rendszere az alábbi linken érhető el: https://neptun.pte.hu/#. Itt a hallgatói NEPTUN gombra kattintva tudsz továbblépni a bejelentkezési felülethez. Ezen az oldalon a bejelentkezésen kívül híreket is olvashatsz illetve számos segédletet és tájékoztatót találsz.
Tanulmányi csoport ügyintézés:
A személyes ügyintézés gyorsan és gond nélkül intézhető. Nincs más teendőd csak el kell látogatnod a suli aulája melletti irodákhoz, ahol a megfelelő kategória kiválasztásával egy ügyfélhívó gépen keresztül tudsz sorszámot szerezni. Ezt követően egy kijelzőn láthatod majd a sorszámod és máris beszélhetsz az ügyintézővel.
Bejelentkezés menete:
Beiratkozás:
- az eredeti dokumentumokat bemutatásra(bizonyítványok, nyelvvizsga bizonyítvány, sajátos nevelési igénnyel kapcsolatos igazolások - diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, mozgáskorlátozott, látás, és hallássérült, …),
- valamint azok fénymásolatait
- 1 db igazolványképet, aminek a hátuljára nyomtatott betűkkel kérjük ráírni a nevet, és a szakot
A beiratkozást minden hallgatónak a Neptun tanulmányi rendszerben kell elvégeznie.
A nappali tagozatos hallgatók is beküldhetik postai úton, ha az augusztus 30-i héten még nincsenek itthon, de jöhetnek ügyfélfogadási időben személyesen is. Fontos, hogy másolatokat hozzanak magukkal az eredeti példányok mellett, így gyorsítjuk az ügyintézést.
A személyi-, és adó igazolványról, valamint lakcím-, és TAJ kártyáról nem kérünk fénymásolatot, a beiratkozási lapon ezeknek a dokumentumoknak az azonosítóit fel kell tüntetni, így az már rögzítésre kerül a Neptun rendszerben.
Passziválás, utólagos passziválás:
Tárgyfelvétel:
A tárgyfelvétel kizárólag a NEPTUN rendszerén keresztül történik és csak Te, vagyis a hallgató végezheti. Kövesd nyomon a PTE MIK weblapját a tárgyfelvételi időszakok kezdetéről és végéről. Tantárgyat csak akkor tudsz felvenni, ha tárgyfelvételi időszak van. Érdemes az időszak kezdete előtt átnézni a felvehető tárgyakat illetve az órarend készítő segítségével megnézni, hogy miként is fog alakulni a következő féléved. Nagy segítséget nyújthat a Tanulmányi tájékoztató oldal, ahol láthatod, hogy milyen tárgyakat kell teljesítened ahhoz, hogy gond nélkül abszolváld az itt töltött féléveid. Illetve az MIK órarendeket elérheted ezen a linken: http://www.orarend.mik.pte.hu/
Jogviszony igazolás igénylése:
A NEPTUN rendszerén keresztül tudod a jogviszony igazolási kérelmet leadni, amit majd scannelve és/vagy postai úton fog hozzád eljuttatni a Tanulmányi Csoport. Amennyiben nincs semmilyen megszorítás erre vonatkozóan, akkor a jogviszony igazolásod személyesen is átveheted az ügyfélfogadási időben a Tanulmányi Csoport irodájában.
Hivatalos levelezés:
Hivatalos levelezés során, legyen szó oktatónak vagy Tanulmányi Csoportnak szóló üzenetről mindig a NEPTUN kódoddal és a szakod megnevezésével együtt mutatkozz be. Ez segít az adott oktatónak vagy ügyintézőnek abban, hogy gond nélkül azonosítani tudjon.
Kreditigazolás:
Igényelhetsz a Tanulmányi Csoportnál kreditigazolást, mellyel a már elvégzett tanulmányaidat igazoló dokumentumot tudod megszerezni.